sâmbătă, 15 iulie 2017

Analizor de antena la pret scazut (II)

Acum, analizorul de antena prezentat in aprilie a ajuns in stadiu de aparat functional.
L-am testat pe cateva antene, comparativ cu un analizor digital si va pot spune ca, in ciuda simplitatii, aparatul este de un real folos. Poate fi folosit si pentru testarea si reglajul unor echipamente de receptie home made.
Pentru realizare "low cost" am folosit o cutie din plastic recuperata (micrometru FEPA), intrerupator cu retinere, comutator DIP, conectorul bateriei recuperat de la o baterie uzata si mufa F mama pentru conectarea antenei. In stanga conectorului am plasat o borna de masura pentru frecventmetru. Pentru o mai buna precizie, butonul potentiometrului de reglaj poate fi prevazut si cu o scala gradata.



Editare 04.11.2021





Intre timp am adaugat o scala orientativa pentru frecventa, doar ca pentru precizie este necesar un frecventmetru. Pe piata hobby sunt disponibile frecventmetre de mici dimensiuni care se pot adauga in carcasa analizorului (foto).
In acest moment nu este oportuna pentru mine aceasta upgradare, avand deja echipament profesional pentru analizarea antenelor. Eu folosesc acest dispozitiv pe post de generator de semnal, atunci cand trebuie sa verific sumar un receptor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu